SADNESS




THE HOLE



Començam el treball d'aquesta emoció amb la lectura del conte The Hole (El Buit) d'Anna Llenas.














   






En aquesta història na Júlia, la protagonista del conte, un dia es troba un forat a la panxa i intenta omplir-ho utilitzant diferents recursos (menjant pastissos, posant'hi taps per tapar-ho, etc.) però res no funciona. No sap què passa, ni com solucionar-ho, fins que un dia, quan ja no pot més i està molt trista, sent una veueta que li diu que ha de mirar dintre seu per entendre-ho i així ho fa. Pel camí troba més gent que en ocasions també té un foradet a la panxa i comparteixen experiències que els ajuden a sentir-se millor. D'aquesta forma el forat torna petit i na Júlia a poc a poc aprèn a gestionar la tristesa. Vos deixam la presentació en vídeo d'aquest conte tan preciós perquè pogueu parlar-ne i compartir-ho amb les vostres filles i fills.




La lectura d'aquest conte ens du a plantejar-nos la següent pregunta: Quan estic trist, on sent aquesta emoció?


WHERE DO YOU FEEL THIS EMOTION?

Aquesta pregunta ens serveix per localitzar físicament les emocions. En aquest cas l'aplicam a la tristesa però la feim extensiva a la resta d'emocions.


            Més vídeos aquí


La majoria dels infants en donen com a resposta el cap, el cor o la panxa. Fet que ens permet introduir aquestes parts del cos en llengua anglesa.



A continuació es demana a les nines i nins que aferrin un black hole (un forat negre) damunt la silueta i que ho facin pensant en quina part del cos senten la tristesa. Finalment se'ls proposa que pintin allò que pot ajudar a fer desaparèixer el forat o bé allò que el pugui fer més petit. La majoria de respostes són estrelles, arcs de Sant Martí, flors, cors,... i molts, molts de colors.



THE SAD ELEPHANT (COLLABORATIVE ART PROJECT)

En aquesta ocasió proposam als infants treballar cooperativament. Els donam un foli dinA3 amb la silueta d'un elefant trist. Ara els demanam que reflexionin sobre què li passa a l'elefant i com podem donar-li una mà a través de l'art. Les respostes són múltiples i variades (paperins, confetti, flors, papallones, etc.) això sí en aquesta ocasió s'han de posar d'acord en què i com realitzaran la seva creació. 



BUTTERFLY



En aquesta activitat pintam de colors freds una de les ales de la papallona (dark green, light green, dark blue, light blue,...) A continuació, escoltam l'audició Handful of Keys de Fats Waller (Jazz) i demanam al infants com se senten després de l'audició (how do you feel after having listened to this audio? Les respostes són...happy! Arrel d'aquestes reflexions observam que la música ens ajuda a canviar el nostre estat d'ànim. També repassam preguntes com: where do you feel this emotion? abans i després de l'audició. Això ens ajuda a prendre consciència de què les emocions es van localitzant a diferents parts del cos en funció d'allò què se sent en un moment determinat. Finalment, demanam als infants que dibuixin l'altra meitat de la papallona amb colors càlids (dark red, light red, light yellow, dark yellow, etc.) D'aquesta forma treballam els colors càlids i freds a través de les emocions i de l'art


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada